هشدار دامپزشکی به دامداران نیشابور در خصوص بیماری تب برفکی

به اطلاع دامداران نیشابور می‌رسد تب برفکی سویه جدید به عنوان یکی از خطرناک‌ترین بیماری‌های ویروسی می‌تواند آسیب‌های جدی اقتصادی به دامداری‌های منطقه وارد کند این سویه به واکسنهای ایرانی مقاوم میباشد و توصیه میشود از واکسن های خارجی استفاده گردد و همچنین اگر حتی 20 الی 30 روز تا تکرار واکسن مانده اقدام به واکسیناسیون دامهای خود نمایید.

علائم شایع بیماری تب برفکی

علائمی مانند افت ناگهانی اشتها، تب موضعی، ایجاد تاول‌های مختلف و کاهش ناگهانی در تولید شیر، ممکن است نشان‌دهنده حضور این بیماری باشد. بویژه در دام‌های جوان، که بیماری می‌تواند به سرعت پیشرفت کرده و مرگ را به همراه داشته باشد.

از کلیه دامداران نیشابور خواهشمند است که در صورت مشاهده هرگونه نشانه‌ای از این بیماری، فوراً دام‌های مبتلا را جدا کرده و با مراکز دامپزشکی مکاتبه نمایند. علاوه بر این، نقل و انتقال هر نوع دام اعم از گاو، گوسفند، بز و شتر در داخل یا خارج از استان بدون مجوز حمل بسیار خطرناک و ممنوع است لذا هر گونه حمل و نقل غیر مجاز را در این خصوص جدی بگیرید.

برای جلوگیری از گسترش این بیماری، از دامداران خواسته می‌شود که حداکثر رعایت‌های بهداشتی را در نظر گرفته و از ورود افراد غیرضروری به مزارع خودداری نمایند. دامدارانی که گاو‌هایی دارند که واکسینه نشده‌اند، باید به سرعت به فکر واکسیناسیون باشند تا از انتشار و گسترش این بیماری در منطقه جلوگیری شود.

برچسبها

تب برفکی دامپزشکی دامچک نیشابور
->987 ثبت654 بعدی321 5رقمی.0 اسکور
برنامه در حال تبادل اطلاعات با سرور میباشد. لطفا چند لحظه صبر کنید
دامچک
رایاسان پردازان پارت رایاسان پردازان پارت